Soros Foundation Moldova (FSM)

Good Governance

The mission of the department is to enhance transparency, accountability, efficiency and effectiveness of government in accordance with the European agenda.

Justice and Human Rights

The Justice and Human Rights Department’s vision of rule of law is built on the solid grounds of a fair, accessible and predictable justice delivery system, which effectively safeguards fundamental human rights.

The Department develops and implements activities in several areas, crucial for the fulfilment of its vision, including Human Rights, Judiciary, Access to Justice, and Criminal Justice.

 


OUR PRIORITIES

Public Health

 

Our mission is to support and contribute to the development and promotion of health policies and practices based on evidence, which promotes human rights, social inclusion, and justice.

The Department also provides support to promote good governance in the health system through independent and neutral monitoring/evaluation of public health policies and health services.

Media Program

Media Department's mission is to contribute to the development of an open, participatory, pluralistic and value-based society in the Republic of Moldova by organizing, supporting and financing activities aimed at encouraging the development of an independent media sector and improving access to information.

 

Other initiatives

Education Support Project

Concurs de înscriere online la programul din 2020 a laboratorului de creație video/ audio „New Media Incubator”

 Fundația Soros-Moldova anunță continuarea proiectului New Media Incubator, un laborator de experimentare în domeniul video și audio, networking și start-up pentru tinerii creatori de produse mass-media online.
New Media Incubator (NMI) este proiectul prin care Fundația Soros-Moldova își propune să contribuie la diversificarea surselor de informație prin încurajarea și formarea autorilor de vloguri, podcasturi, canale de social media și orice alte forme de comunicare neinstituționalizate.

În cadrul New Media Incubator, participanții pot să își crească ideile în produse media complete, pregătite pentru a se transforma într-un proiect media de sine stătător.
Concursul este deschis tuturor cetățenilor Republicii Moldova, cu condiția să aibă vârsta minimă de 18 ani. Încurajăm asocierea în echipe. Persoanele care au participat în trecut la NMI nu sunt eligibile pentru a participa la ediția de anul acesta.

Proiectele media ce urmează a fi create prin intermediul New Media Incubator trebuie să abordeze teme de importanță socială, precum:
● educație/ reforma educației;
● cultură, artă, industrii creative;
● promovarea prin metode inovative a profesiilor, hobby-urilor, meșteșugurilor, activităților sociale și a altor îndeletniciri;
● grupurile sociale sau etnice marginalizate sau aflate în dificultate;
● drepturile omului sub toate aspectele;
● participare civică;
● organizare comunitară/ acțiune civică;
● proiecte de utilitate practică pentru comunitate;
● lupta contra corupției;
● integritatea funcționarilor și demnitarilor;
● transparența activității instituțiilor statului;
● alte teme pe care participantul le consideră de importanță socială

20 locuri în New Media Incubator 2020
Pentru ediția 2020 vor fi selectate 20 idei de proiecte new media (vlog/podcast/social media, etc.) , iar timp de 6 luni participanții vor trece printr-un program de mentorat împreună cu experții NMI. Programul va include o serie de traininguri despre cum se construiește un brand personal, marketing și monetizare, redactare, etc.
Participanții vor fi de asemenea instruiți în tehnici de filmare/ înregistrare audio și montaj. Aceștia vor avea acces la un studio de filmare și înregistrare audio pentru a putea da o formă profesionistă ideii lor de proiect.
În cadrul proiectului, cu ajutorul trainerilor New Media Incubator, participanții vor realiza câte un episod din proiectul lor media, iar ulterior, încă cel puțin un episod sub îndrumarea și supravegherea experților din proiect. La finalul perioadei de mentorat, aceștia își vor prezenta rodul muncii lor publicului. De asemenea, în dependență de punctajele obținute la evaluarea proiectelor video/ audio realizate, vor avea posibilitatea să câștige granturi a câte 1000$-3000$ fiecare pentru procurarea echipamentului necesar, plata pentru servicii de promovare (Facebook, Google, etc.) și plata (către persoane juridice) pentru servicii de design, ilustrare și elaborare logo necesare unui proiect new media sustenabil.

Cum schimbă epidemia de coronavirus modul de desfășurare al New Media Incubator
În contextul răspândirii noului coronavirus și a stării de urgență instituită de Guvernul Republicii Moldova, procesul de selecție al participanților, precum și trainingurile se vor muta în mediul online.
Selecția aplicanților se va desfășura în 2 etape. În prima etapă vor fi analizate dosarele competitorilor, iar a doua etapă va consta din interviuri online. La interviu vor fi invitate doar persoanele sau echipele preselectate în baza dosarelor.
Dosarul celor care aplică trebuie să conțină: CV-ul autorului (sau ale tuturor membrilor echipei, în cazul produselor de grup) și Formularul de participare New Media Incubator 2020 care va conține prezentarea descriptivă a conceptului, o scrisoare de motivație care să expună motivele participării la concursul NMI și, opțional, mostre de lucrări anterioare, care demonstrează viziunea și abilitățile autorului/ autorilor .

Dosarul se va trimite la adresa de email: vmiron@soros.md (cc: abivol@soros.md )
Termenul limită a depunerii dosarelor se încheie pe 24 aprilie, ora 23.59. Aplicanții selectați vor fi contactați de către personalul fundației până la mijlocul lunii mai pentru a stabili o serie de interviuri online.

Traininguri online pentru participanți
Majoritatea trainingurilor și sesiunilor de mentorat ținute de experții New Media Incubator vor avea loc online după un orar bine stabilit. Aici intră lecțiile despre cum se construiește un brand personal, marketing, monetizare și eventuale îndrumări în procesul de creație al proiectului participanților.
Trainingurile și taskurile care nu pot fi ținute în mediul online, cum ar fi tehnicile de filmat, înregistrarea audio sau montajul de lumini vor avea loc în studioul New Media Incubator, la fel, după un program bine stabilit, strict, care va limita numărul de oameni din studio și va asigura o interacțiune cât mai mică între participanți. Trainingurile și lecțiile practice vor avea loc după ridicarea stării de urgență din țară.

Informații suplimentare pot fi solicitate la adresele de email: vmiron@soros.md și abivol@soros.md
Vedeți aici o parte din ce au realizat participanții de anul trecut folosindu-se de studioul și îndrumarea New Media Incubator.

***
Fundația Soros-Moldova este o organizație neguvernamentală, nonprofit și apolitică, înființată în anul 1992 de către filantropul George Soros în scopul promovării și consolidării valorilor unei societăți deschise, bazate pe democrație, supremația legii și respectarea drepturilor omului. De mai bine de 25 de ani, Fundația Soros-Moldova susține domeniul mass-media prin promovarea consecventă a libertății de exprimare, consolidarea instituțiilor de presă și organizațiilor din societatea civilă, modernizarea cadrului legislativ și încetățenirea standardelor democratice și deontologiei profesioniste.